onsdag 13 februari 2008

Medgörliga 4-åringar.......

Min fyraåring är en riktig prinsesstjej. Hon älskar allt som jag ändrar och grejar till i hennes rum. Annat är det med nioåringen. Fick hon som hon ville skulle alla vägga i hennes rum vara mörkblå. Det finns inte på kartan sa jag, glöm det! Har lyckats övertala henne om att pastellblå (ljusblå) är en bra färg att använda på kuddar och diverse detaljer. Men väggarna är och förblir vita. Det jag skulle vilja avlägsna från hennes rum är 3 jättefula porslinselefanter som hon till min fasa fick av en farbror på en loppis. Men hon blev överlycklig. Inte jag. Det var med ett stelt leende jag sa tack!
Jag har försökt några gånger att fråga om vi inte kan ta bort dom, men nehejdå dom ska vara kvar. Suck, det är bara att acceptera man kan inte få bestämma hur det ska se ut i hela huset.
Här nedan är några bilder från minstingens rum!
Ha en härlig alla hjärtans dag i morgon!

7 kommentarer:

Kannor och karaffer sa...

Visst är det härligt med ungar....min minsta 6-åring hatar allt i vitt så i hans rum är det enda som är vitt - taket........
Ha en bra alla hjärtansdag du med!
:-) Ann

Katta sa...

Åhh,jag har åxå en 4-åring som är övertygad om att hon är prinsessa helst ska allt vara rosa.Gulligt med den bestämda viljan hos nioåringen.Trevlig kväll Katta

Majas mammelucker sa...

Tjingeling i stugan!
Titta vad duktig du var!!!
Blev jätte bra.
Jaja lilla mamsen fick ju som hon ville till slut..det kunde varit värre! Hade gott! Hörs i morgon.
Kram från lilla mig.

Marie sa...

Min blivande 4-åring är också en riktig prinsesstjej! Jättefina bilder från din dotters rum!

Ha en bra Alla Hjärtans Dag!
Kram Marie

Hannis sa...

Vad underbart med en bestämd liten fröken!!Skrattar gott=))
Det är ju lite tjusning med den egna viljan!
Har en brorsdotter som ska fylla tre i sommar, hon pekar med hela handen när hon ska övertyga oss om sin åsikt!
Alla hjärtans dag kram från Hannis

Majas mammelucker sa...

Hej Vännen!!
Ville bara önska dig och familjen en underbar Alla Hjärtans Dag!!
Kram Maria

Anonym sa...

Jag har sån tur att min mellandotter gillar gulligt, romantiskt. Kolla vad jag håller på att sy till henne...!

(Påminner om textilierna i lillans säng.)

Du visar så mycket fint. Jag plockar in dej bland mina favoriter, om det går bra?

ingela