fredag 14 mars 2008

Väggen på övervåningen!

Hallå alla!

Efter mycket om och men är nu äntligen väggen på övervåningen klar. Det tog lite tid pga sjukdomar och lite tidsbrist. I ett tidigare inlägg visade jag en bild precis när vi (läs min man) börjat regla. Här är lite bilder på resultatet.

Det blev väldigt mörkt på högersidan där vi har vår TV-del. Men ni ser ju väggen i alla fall. På vänster sida skymtar min lilla arbetsvrå. Den observante ser att det fattas en list. Känner jag oss rätt kommer den att fattas ett bra tag.

Här är en bild på TV-delen (den som var dold i mörker på första bilden). Det är ju lite kalt på väggen bakom soffan. Men planen är att jag skulle vilja ha en gammal dörr lutad mot väggen på vänster sida om soffan, och eventuellt en gammal knopphängare ovanför soffan (maken vill ha en tavla, vi får se vem som vinner). Det är vår minsting som ligger i fotöljen och tittar på TV.

Liten detaljbild från soffbordet!
Här är en bild tagen med ryggen åt soffan, nya väggen skymtas till vänster. Längre fram ligger de två största barnens rum. Lite dåligt ljus kanske, skulle behöva en bättre kamera.
Äntligen känns det som om vi kan utnyttja övervåningen maximalt. Jag är jättenöjd.
Ha en underbar fredag med mycket mys!


13 kommentarer:

johanna sa...

Hej
Men vad fint det blev!! Jag älskar dina trappräcken dom är ju såå fina
kraaam

Anonym sa...

hej igen!! du har hunnit med ett nytt inlägg också :) vad int ni har det, riktigt lantligt mysigt.. där skulle jag mer än gärna göra sällskap med lillan framför teven :)

ska kolla in majas mamelucker, så kanske man tar bilen ut till Irsta. Har totalt missat den butiken, tack för tipset!!

det är helt OK att du länkar, det är bara roligt.

stor kram sara

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så mysigt!!! Det är så fint med taklut, vinklar och vrår. Där måste ni ju bara stormtrivas!
Kram Anita

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Ni har fått det jättetrevligt på övervåningen...
Ha en skön helg
Kram Liselotte

Tidsmästarinnan sa...

men du milde tid så fint, sådär vill jag också ha det!!!
Bra idé med en gammal dörr mot väggen, det tror jag skulle bli jättefint.
Trevlig helg i ert fina rum!
S

Anonym sa...

Vad läcker övervåning.
Jag har varit inne o tittat lite på din blogg o tycker du har jättefint.
Ha en bra helg kram Lena

Majas mammelucker sa...

Hallojsan!
Det blev riktigt fint..ge mannen beröm nu så blir det andra gjort i en hast..Åker till stockholm i morrn såjag hör av mig i em.
Hade gott!!Kram Maria

Frida sa...

Så fint det blev. Jätefint med bjälkarna förstår att du är nöjd med det!
Ha en trevlig helg!
Kram frida

Doften av vanilj sa...

Så fint det blev! Mysigt med alla vinklar och vrår, det är så charmigt tycker jag. / Kram

Hannis sa...

Suck så fint det blev!!

Hoppas du vinner och får en dörr=))
Det blir fint tror jag.

Trevllig helg//Kram Hannis

Marie sa...

Så fint det blev, förstår om du är nöjd! Tror som du att det skulle vara jättevackert med en gammal dörr bredvid soffan, hoppas att du vinner, hihi.

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Vilket jättemysigt rum!!!!!!

Jag ser att väggen bakom soffan är lite brutet vit. Vilken nyans har ni använt?

Jag håller faktiskt med din man! En tavla kunde vara på sin plats...
Men, inte vilken tavla som helst! Kolla in Lustfyllt-Lenas vackra, ljusa akvareller med lite koldetaljer...

Hon ramar inte in dem, heller.

Du har ett så fint hem - jag blir inspirerad varenda gång jag tittar in!

Kram :)

Anonym sa...

Tack!
Jag kanske återkommer när vi ska fixa källarväggarna...
:)