måndag 5 maj 2008

Lite små ändringar...

Tänk att det ska vara så kul att ändra om och flytta om saker här hemma. Det blir liksom som nytt då, och man ser sakerna på ett helt annat sätt! I bland tror maken att jag köpt något nytt bara för att jag flyttat på en sak hihihi!!!

Har ändrat lite i vardagsrummet och i köket. Inga stora förändringar, men jag är nöjd (för tillfället ialla fall haha).

Här har jag flyttat om på skänken och hyllan ovanför. Har satt dit en madonna, kakformsljusstake och en terrin.



Här har jag lagt till ett kvilltat täcke och ställt upp lite fattigmanssilver!





Har flyttat om lite i ett vardagsrumsfönster. Satt dit en annan blomma, en tavla och lite annat.


Här är bordet nedanför fönstret. Har flyttat hit ett par karaffer och en silverbricka med lite smått och gott på.



Till bordet i köket har jag flyttat mitt lilla myrtenträd. Det är ena svårskötta rackare, men denna lever ännu puh!!


Avslutar med en bild på gofika vi hade i solskenet i går! I flaskan finns hemgjord rabarberdricka, mums!! Här är Liza i väntan på att få börja!

Kram på er!

22 kommentarer:

johanna sa...

Hej
vad söt hon är!! Vad mycket fint du har!!! Visst är karaffena fina ,jag blev kär=)
Kraaam

hemtrevnad marie sa...

Så vackert, så det är väl inte sant!!!!!
så go lilla dottern är!!
Kram på dig!

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Vilka fina bilder du visar på din blogg!!!
Tackför din kommentar hos mig!det är helt okej att du länkar till mig!
Kram Marlene.

Jenny Oak Fae sa...

Så VÄLDIGT vackert du har det!!!

Kram, Jenny

<3

A home far away sa...

Visst är det härligt när det känns annorlunda bara man flyttar runt på sakerna lite, va skönt att det är fler som är som jag, maken började bli orolig:-)

Kram Gunilla

K sa...

Preecis såna trädgårdsmöbler som jag vill ha ;D suuuuck
Har valt ut dej till en UTMANING om du vill å inte redan gjort den...har lite svårt att hinna me hos alla...Kraaaam/K

VINTAGELINE sa...

Hei
Klart du kan lenke meg.
Nå skal jeg se på flere kjøkkenbilder hos deg. Gleder meg!
Lysekrunen og peisen/gruven på ditt kjøkken, og tallerkenhyllen med så manga fine porselensskjerebrett er helt fantastiske detaljer.
Mitt kjøkken er bra på spiseplassen, men feil farge på innredningen. Men det skal jeg gjøre noe med.

Klem Line

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Ja visst är det kul att ändra om, och det blir ju såååå fint. Jätte fint har du gjort.

Ha det så gott!
Kram Anna

MODERN COUNTRY sa...

Herlig med forandringer og når man virkelig kan sette seg ned og ha følelsen av at huset ble som "nytt",er det helt underbart!
Du er dyktig på å dekorere!

Aina

sextiofemman sa...

En söt liten Liza i fina trädgårdsmöbler.Gott med rabarbersaft, då är det snart SOMMAR...

Ha det gott!

Kram Bibbi

Marie sa...

Visst är det roligt att ändra om! Du har det sååååå fint!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

K sa...

BERGENIA VA ??? ;D
nattinatti ;D

Doften av vanilj sa...

Visst är det lite kul att flytta om. Känns lite som om att köpa nytt. Det brukar genast kännas lite roligare. Vackra bilder du visar! Mmmmm rabarbersaft så gott det såg ut!/Kram

Änglahem sa...

Åhhh så vackra bilder!! Du har det sååå fint, sååå fint! Dina fönster....älskar dom!! Gillar djupet i dom...inte avis...inte alls*hrm*

Så fin lilltösen är!

Kramar/Ulrika

Mjuka sa...

Men vilken söt pärla där sitter och väntar på fika.
Raberberdricka mums!!!
kramar Malin

Kerstin sa...

Heisan,
Nå har jeg riktig kost meg med å se gjennom bloggen din. Så fint du har det! Her var det masse inspirasjon å hente. Håper det er OK at jeg linker til siden din?
Kerstin

Hannis sa...

Mmm,alltid fint hos dig!
Visst är det så att saker känns som nya bara man flyttar runt lite.
Såg dina Ikoner direkt!
Mycket fina!

Och kornischen!Vilken present.
Ska bli kul att se vad du hittar på med den=))
Kram Hannis

VINTAGELINE sa...

Så fint det ble.
Det blir som å ha fått noe nytt når man forandrer litt. Ofte finner man ut at ting kommer bedre til sin rett på en annen plass.
Ikke kan jeg forstå at noen kan kjøpe en ting, og la den stå på samme sted i 10 år.
Jeg forandrer litt hele tiden, og iblant får jeg helt anfall. Da plukker jeg sammen alt for å prøve å sette alt på nye steder eller andre rom.
Ha det godt.
klem Line

Lilla Blanka sa...

Ja visst är det kul med pyntande och att arrangera bland sina mys-saker och du har verkligen fina saker..! Underbara bilder!
Kram
Mia

Kannor och karaffer sa...

Så mycket ni har hunnit med.....och fina presenter har du fått - är också svag för dessa porslinsskärbrädor.

Längtar att få sätta händerna i jorden till helgen de lovar ju varmaste dagen på lördag...längtar.

Ha det gott vännen!
Kram Ann

PS) vad fort de blir stora våra små barn...eller hur ?

Sagalisa sa...

Oj vad mycket fint du har!!!O lilla Liza,sååå söt!!!
Vi ses igen Anna i skåne

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så superfint det blev! Ja visst är det roligt att få ändra om. Hihi samma gäller med min make...han tror att jag har varit och slösat och så blir han skammsen då jag skrattar och säger att denna grej har jag typ haft i två år =)

Så söt lillflickan du har!

Kramisar Anita