fredag 11 juli 2008

Lite fynd......

Här om dagen var jag och skulle lämna en del grejer som jag rensat ut till Brödet och fiskarna. Där hittade jag ett par saker som jag tänkte visa.

Det ena är en ganska stor flaska med träbehållare till, endast 40:-. Sen hittade jag en fin trälåda med lock och en lite låda på sidan 60:-. Först hade jag tänkt att måla om den vit, men jag är inte så säker längre, den gröna färgen är rätt fin tycker jag och bryter av bra mot allt det vita.



Den 9:e juli fyllde jag år. Fick då lite pengar. Naturligtvis gick de till hemmet. Var till Nordanby Gård och köpte ett par saker som jag haft span på ett tag. Det blev ett kors i järn och en upphängningsbar trådkorg. Är såååå nöjd.

Den här fina kudden fick jag i present av bästa vännen Maria (Majas Mammelucker). Visst är den helt underbar. Tack än en gång!!


Sen ville Liza att jag skulle visa lite i hennes rum. Hon har nämligen bytt med storebror. Nu är det bättre disponerat och alla är nöjda! Hur Victors rum blev visar jag senare. Det är inte riktigt klart där ännu! Blev lite mörka bilder (motljus ni vet).


OBS! Gardiner saknas, kommer inom kort!!

Ha det så gott allihop. Nu ska jag måla fönster, isch, inte så kul!!

10 kommentarer:

Lina sa...

Så många fina fynd! Hälsa dottern att hon har det finaste flickrummet jag någonsin sett!!

VINTAGELINE sa...

Hei
Så heldig hun er, din datter. Jeg er enig med lina (over) i at det måvere det fineste jenterommet jeg har sett. Så koselig med de små møblene og skrivebordet. MMM...
Klem Line

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

Vad fint det blev med korset!
Åhh underbart blev ju rummet.

Ha det så gott!

Kram Anna

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS i efterskott !!!

: )

Underbara bilder du visar, lådan kan gott få vara grön, härlig Shabby Chic-färg på den !

Kram & trevlig helg !

/ Jenny

<3

Vardagslycka sa...

Hej och grattis i efterskott!

Vilken mysig låda du fyndade!
Tack för besöket hos mig, det är så kul att ha ett "ansikte" på dig och Maja nu!
Och vilket fint flickrum hon har! Så ljuvliga möbler!
Jag läste ikapp lite här inne hos dig och såg den fina spegelbyrån som du har till salu, det slutade med att jag gick omkring här hemma och funderade på var jag skulle få plats med den...
Tyvärr saknas det lite utrymme, annars hade jag gärna köpt den.
Ha nu en riktigt skön helg!
Kram, Carina

Ina sa...

Vilka fina fynd du gjort!!
Grattis i efterskott, du köpte fina saker för dina födelsedagspengar!!
Barnrummet är heeeelt underbart!!
Kram Ina

vitating sa...

Jisses vilket ljuvlig barnrum!!! Gahhhhh precis så där vill jag ha lillans rum sedan :-) Vi har barn som är jämnåriga, min äldsta blir 5 år imorgon!

Kraaam Maria

LantlivsAnette sa...

Åhhh så mycket fint du visar oss..man blir alldeles tokig här bakom data skärmen.. ;)
Vilken vacker tallrikshylla du har..är den gammal ?
och himmel vilket fint rum hon har din dotter !!
Kram Anette

Hela rubbet sa...

oo jösses vilket gulligt rum din dotter har ,,rena rama madickenstilen. nästan så man önskar barnen vora små igen, men de är 27 och 25 år nu

hagagården sa...

Jag tyckte den gröna lådan var fin,
köpte en snar lika häromdagen men den var röd, så jag målade min svart.
ha det gott
ninni