fredag 8 augusti 2008

Regn, regn och åter regn.......

Vet inte hur ni har det, men här häller regnet ner som bara den. Lite tråkigt, men å andra sidan får man lite gjort inomhus istället. Är nu äntligen klar med fönstermålningen. Nu håller maken på med fönsterbrädor. Det blir så fint så!!

Blir lite alla möjliga bilder idag!

Här är Liza på sin älskade studsboll!

Gillar verkligen denna stora pokal!

Denna dam har vi haft i många år.

Denna gipsflicka är fyndad på auktion.


Här hänger lite kryddor på tork i köket!

Ha det så bra i regnvädret
Kraaam!

15 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

SÅ fina bilder...den där flickan av gips är ju helt bedårande!!!

: )


Önskar dig en trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

Viola sa...

Hejsan vilka härliga bilder du visar. Här regnar det från och till och åskan låter sig höras emellanåt. Ha en bra helg. Viola

Majas mammelucker sa...

Halloj i regnrusket....
vad skönt att du är klar med fönstrena..
jag håller på att måla stolarna nu så det luktar i hela huset..
men fint blir det..
Ha en bra helg!!
Kramisar Maria

Sallys hus sa...

Hallå där!
Vad mycket fina bilder du visar och vilken liten goding där på bollen...;)

Jag håller med....bäst att passa på och fixa lite inne när det ändå regnar ute.
Ha en härlig helg, kram katarina

Hannis sa...

Regn ja.Här har det regnat i en vecka!
Börjar nu bli lite less..
Får nog skaffa mig en sån där studsvariant så jag får lika stort leende som lilltjejen*Skrattar*

Så mycket fint!!
Pokalen och kryddtorken blev genast favoriter hos mig=))

Ha en skön vecka//Kram Hannis

Millygarden sa...

Så fina bilder...skönt att ni är klar med fönsterna..och kan pusta ut och njuta av sensommaren! Vi får hoppas att vädret blir bättre!


Kram Marina

Färjtorp sa...

ååÅ vad mysigt det ser ut med den öppna spisen!!!
Så fint ni har det.

Kram Johanna

hemtrevnad marie sa...

Åååhhh, den gipsflickan är sååå söt! gillar din torkställning för växter med...
har du målat om alla fönster inomhus??
Jisses...skulle ha målat några jag också...men det har blivit rullgardinsmålning istället....
kramis

rosenfröjd sa...

jättefina blandade bilder! NI ser verkligen ut att ha det jättemysigt!

kram/
¨M¨

Annika sa...

Fina bilder du visar, här är det en strålande kväll med klarblå himmel och hyffsat varmt... Vilken liten sötnos du har.. Har själv flera stycken..:)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja fy för allt regn!!!
Såå gullig den där gipsflickan är!!!
Hihi ja en sådan studsboll har jag alltid velat ha då jag var liten =)

Kram Anita

Karin Krut sa...

Hej vilken härlig blogg du har! Din lilla gipsflicka är på pricken likadan som min betongflicka som jag har i stugan :) Min är inte färgad utan "naturell" Hon är så söt där hon står lite blygt och drar i klänningen :)
Ha en skön tistag
Karin

Sallys hus sa...

Tittut..bara lilla jag som kikar in och spanar...:)
Kram kram

A home far away sa...

Vad tur att det regnar så det finns tid för inhuspyssel, jag håler med pokalen är jättefin, är det ett pris ni vunnit?
a en fin dag

//Gunilla i ett soligt Singapore

Anonym sa...

Hello,
It's absolutely inspiring your blog; beautiful pictures from a beautiful home.
Have a nice day!